Direktlänk till inlägg 10 maj 2012

En dag med regn

Av ko-liza - 10 maj 2012 18:38

Meningen är att skriva här ibland men det blir mer och mer sällan. Även om jag har saker att skriva om så kommer som aldrig ner i någon blogg. 


Idag regnar det så mina planer att sätta stolp sket sig kan man säga så det blev att ligga på soffan i bion och titta på Buffy. Ett avsnitt, två avsnitt jag några avsnitt blev det. Har varit rätt så duktig de senaste dagarna så det kändes bra med en slappdag.


Jag har gått ner 11 kg :) och jag har gjort slut med min våg....ja nästan. Man blir lite manisk med att väga sig för att se om det blir någon skillnad. Och ja det vart skillnand mellan vägningarna, även om man vägde sig tre gånger på mindre än två minuter. Det kunde gå åt båda hållen mellan ett och tre kg. När jag väl kom på att vågen är en skurk och visar olika beroende på var jag står på vågen och vart vågen står. Helt olika vikter i badrummet, i hallen eller ute på trappen(betong). Bäst resultat ja, nu menar jag inte minst vikt utan dom gångerna det inte skiftar för mycket är ute på trappen. Det är bara ett liiiitet problem. Eftersom pappa och åke har börjat med trädgården med att just ta bort träden så syns trappen väldigt bra från vägen.... Så tidigt morgon så står jag i nästan ingenting och väger mig. Det kanske inte var så smart att skriva om här euhm!


Djuren har fått komma ut. Det finns ca 33 djur kvar inne som ska ut. Men vi tar lite i taget. FulGun fick en söt liten Jerseykviga. Och nästa att kalva och som är sist ut är 402 som är dräktig med Tee Off. Bara fått tjurar innan efter den tjuren så det hade varit riktigt roligt med en kviga nu. Detta året har varit ett riktigt kvigår. Full pott!! Så jag håller tummarna.


Nu ska djuren få lite kvällsmat.  

 
 
Ingen bild

setter

13 maj 2012 17:13

Ha ha ha, jag kan se dig framför mig där du står på trappen :-D
Du kan väl ta på dig samma kläder varje gång istället, det är ju ändå viktskillnaden du vill se, inte vikten :)

 
Bondmoran

Bondmoran

30 maj 2012 12:04

Hej du.
Tack så jättemycket för din fina kommentar i min blogg! Snacka om att man kan bli så glad av att höra att ens blogg inte är bra.... hahaha.

Nu har jag suttit och plöjt igenom ett helt gäng inlägg i din blogg och jag måste säga att du är inte så dum du heller du.... Nu ligger du på min bloglovin lista och där lär du stanna!

Kram på dig
Bonmoran
www.bondmoran.nu

http://www.bondmoran.nu

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ko-liza - 7 juli 2012 16:09


Alla kalvningar för detta året är avklarade och det bästa är att alla blev kvigor. Då var det bara en ko som var sem med sexxat.  Sista kalven trodde jag med stor säkerthet att det skulle bli en tjur. 402 gick över rätt många dagar och Tee Off som ...

Av ko-liza - 30 juni 2012 18:05


Jag får alltid en känsla av skuld när jag ser på Toy Story-filmerna. Tänk vad mina leksaker stått ut med genom tiden. Många vet jag inte ens vart dom är men jag antar dom är slängda. Idag såg jag film tre. Som folk säger så är den väldigt bra även ...

Av ko-liza - 19 juni 2012 10:55

Hur många behöver man igentligen? I mitt fall fyra stycken. Ett par på varje arbetsplats. Helt plötsligt fylldes mina dagar med jobb ute. Jag får försöka stå på mig när det gäller helgerna. Vill gärna ha dom för mig själv var inte längsedan alla daga...

Av ko-liza - 12 juni 2012 09:03


Jag har ett tag försökt tagit fram en lista på varför eller varför inte man ska ha mjölkkor. Någon dag i veckan blir jag väldigt sugen att ha mjölkkor men så kommer dagar som igår och idag. Det är lite upp och ner beroende hur bra det går. Igårkväll ...

Av ko-liza - 10 juni 2012 20:45


Det har regnat och solen har visat sig mellan skurarna. Det har varit en trevlig söndag med inte mycket gjort. Min favorit då!   Djuren som är ute försöker slå rekord i hur många som kan brunsta samma dag. Idag var dom uppe i 4 så det tog ett bra...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards