Direktlänk till inlägg 7 juni 2012

Allt under kontroll

Av ko-liza - 7 juni 2012 21:15

Vilket urdumt uttryck. Smaka på det och tänk på vad det betyder. Varför använder folk det? Det finns ingen möjlighet i denna värld att det skulle fungera. 


Vilken bra början på en glad bogg va? Jag är mest arg på mig själv för att jag aldrig får tummen ur....röva och skriva här. Väldigt sällan jag har just tummen där då det är väldigt dåligt uttryck det med. Så vi skrotar bägge tycker jag. 


Dom som följer mig på facebook vet redan men er andra så här kommer en liten uppdatering om läget. 

Eller bara en sak är viktig nog att skriva om och när jag skriver den kommer inget jag gör i fortsättningen betyda något eller väldigt mycket mindre men skit i det. 

Min lilla 466 vann, japp hon vann allt hon kunde. Hela utställningen faktiskt. Tänk att föda upp en ko, sedan sälja henne och sedan få stå i publiken när hon tar hem allt som går.

Tårarna rann och jag vet, väldigt fånigt av mig. Men får en karl gråta i TV när hanses häst vinner en stort lopp kan jag få gråta jag med.  

Så jag har fött upp en Champion hihi stolt är ordet. 


 

Tack Leif och Gunilla för att ni köpte henne och tog henne dit hon är idag. 

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ko-liza - 7 juli 2012 16:09


Alla kalvningar för detta året är avklarade och det bästa är att alla blev kvigor. Då var det bara en ko som var sem med sexxat.  Sista kalven trodde jag med stor säkerthet att det skulle bli en tjur. 402 gick över rätt många dagar och Tee Off som ...

Av ko-liza - 30 juni 2012 18:05


Jag får alltid en känsla av skuld när jag ser på Toy Story-filmerna. Tänk vad mina leksaker stått ut med genom tiden. Många vet jag inte ens vart dom är men jag antar dom är slängda. Idag såg jag film tre. Som folk säger så är den väldigt bra även ...

Av ko-liza - 19 juni 2012 10:55

Hur många behöver man igentligen? I mitt fall fyra stycken. Ett par på varje arbetsplats. Helt plötsligt fylldes mina dagar med jobb ute. Jag får försöka stå på mig när det gäller helgerna. Vill gärna ha dom för mig själv var inte längsedan alla daga...

Av ko-liza - 12 juni 2012 09:03


Jag har ett tag försökt tagit fram en lista på varför eller varför inte man ska ha mjölkkor. Någon dag i veckan blir jag väldigt sugen att ha mjölkkor men så kommer dagar som igår och idag. Det är lite upp och ner beroende hur bra det går. Igårkväll ...

Av ko-liza - 10 juni 2012 20:45


Det har regnat och solen har visat sig mellan skurarna. Det har varit en trevlig söndag med inte mycket gjort. Min favorit då!   Djuren som är ute försöker slå rekord i hur många som kan brunsta samma dag. Idag var dom uppe i 4 så det tog ett bra...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards