Direktlänk till inlägg 29 april 2012

Filmkväll

Av ko-liza - 29 april 2012 08:10

Igår var det filmkväll och igentligen är det onödigt at skriva eftersom jag nästan alltid har filmkvällar. Jag ser faktiskt nästan en film varje dag. 

Igår vart det den the Girl with the dragon tattoo. Nu var det inte så lång tid sedan jag såg den svenska versionen och det kanske var det som stördes mest. 

Jag kan inte säga att den var bra men säkert värd att se en gång. Det största felet och det är faktisk ett fel en sådan dyr film inte få ha är att dom har inte koll på årstiderna. Det hoppar från kall vinter, vinter med plusgrader. Vår, höst och tidig sommar och sensommar. Kan tyckas att jag hänger upp mig på bagateller men snälla. När man går igenom alla årstider på bara några minuter är det väldigt störande, det är ju helt okej om man ska visa att man går framåt i handligen men när en person rör sig från en plats till en annan och det helt plötsligt går från vår till höst då får jag spel.


Ljudet är varken bättre eller sämre än den svenska versionen. Det är svårt. Svenskarna kan inte lägga röster och musik som jag har tagit upp en annan blogg. Hur man än gör som filmtittare så blir man stendöv på kuppen. Den här versionen har väldigt udda ljud, nästan som att dom vill försvenska filmen lite till och vi som är svenskar kan bara skratta åt eländet.


Något som är komiskt är att Daniel Craig inte ens kan uttala sitt eget namn i filmen och man får ett störtskönt skrattanfall när han ska säga Skellefteå.


Som sagt det går att se på men det är inte nödvändigt. För att spara pengar hade dom lika gärna bara dubbat den svenska versionen och gett pengar till fattiga barn.  

 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ko-liza - 7 juli 2012 16:09


Alla kalvningar för detta året är avklarade och det bästa är att alla blev kvigor. Då var det bara en ko som var sem med sexxat.  Sista kalven trodde jag med stor säkerthet att det skulle bli en tjur. 402 gick över rätt många dagar och Tee Off som ...

Av ko-liza - 30 juni 2012 18:05


Jag får alltid en känsla av skuld när jag ser på Toy Story-filmerna. Tänk vad mina leksaker stått ut med genom tiden. Många vet jag inte ens vart dom är men jag antar dom är slängda. Idag såg jag film tre. Som folk säger så är den väldigt bra även ...

Av ko-liza - 19 juni 2012 10:55

Hur många behöver man igentligen? I mitt fall fyra stycken. Ett par på varje arbetsplats. Helt plötsligt fylldes mina dagar med jobb ute. Jag får försöka stå på mig när det gäller helgerna. Vill gärna ha dom för mig själv var inte längsedan alla daga...

Av ko-liza - 12 juni 2012 09:03


Jag har ett tag försökt tagit fram en lista på varför eller varför inte man ska ha mjölkkor. Någon dag i veckan blir jag väldigt sugen att ha mjölkkor men så kommer dagar som igår och idag. Det är lite upp och ner beroende hur bra det går. Igårkväll ...

Av ko-liza - 10 juni 2012 20:45


Det har regnat och solen har visat sig mellan skurarna. Det har varit en trevlig söndag med inte mycket gjort. Min favorit då!   Djuren som är ute försöker slå rekord i hur många som kan brunsta samma dag. Idag var dom uppe i 4 så det tog ett bra...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< April 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards