Alla inlägg den 12 juni 2012

Av ko-liza - 12 juni 2012 09:03

Jag har ett tag försökt tagit fram en lista på varför eller varför inte man ska ha mjölkkor. Någon dag i veckan blir jag väldigt sugen att ha mjölkkor men så kommer dagar som igår och idag. Det är lite upp och ner beroende hur bra det går. Igårkväll var djuren irriterade, något fel i foderstaten hörde jag något om. Antar det är svårt att få rätt mix när djuren går ute. Lättare att ge balar kan jag tro. Kosserna ville inte alls. Jag blir arg och det hjälper verkligen inte någon.

 


Idag var det morgonmjölkning. Dagar med regn blir leriga spenar som resultat. Och röda har en förmåga att få lera på juver med, golvavstånd är ett bra ord. Det hjälpte inte precis med att jag inte fungerade. Stod och hällde upp varmvatten till ett vattenbad när jag hörde en maskin i backen snabbt dit och på med maskinen igen, innan koskrället lägger sig ner. Sedan mjölkade jag vidare.....efter en bra stund kom jag in i mjölkrummet.... varmvatten är det inte direkt fri tillgång till.


Idag = inga egna mjölkkorsdrömmar  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards