Alla inlägg den 19 juni 2012

Av ko-liza - 19 juni 2012 10:55

Hur många behöver man igentligen? I mitt fall fyra stycken. Ett par på varje arbetsplats. Helt plötsligt fylldes mina dagar med jobb ute. Jag får försöka stå på mig när det gäller helgerna. Vill gärna ha dom för mig själv var inte längsedan alla dagar var likadana och minst en ledig dag varje vecka borde man vara värd.


Här hemma på gården har vi tagit ett stort tag med trädgården. Eller snarare Åke är den som gör det som är tyngsta jobbet. Idag kommer de första gräsfröna i backen. Snart kommer man klaga över att behöva klippa gräs. Men det är nästan så man längtar.


2 av 3  kor är nu seminerade. Jag hoppas Lucia kommer med så det blir kalvningar någorlunda i samma tid. Tre kor är väldigt lagom att ha.  Kanske blir någon mera men det berättar jag om då.

Korna är lite lustiga, i alla år har dom ju jobbat som mjölkkor och även om dom nu står som dikor på papper så kommer dom upp till grinden två gånger om dagen. Får se om det håller sig hela sommaren. Ganska praktiskt, om det är någon kviga som brunstar så följer hon med korna till grinden.  


Nu ska jag till stan och köpa stövlar 




  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards