Alla inlägg den 23 februari 2012

Av ko-liza - 23 februari 2012 18:51

Ja, inte med syrran och pappa men på lagom avstånd.  


Vi håller på att renovera vårat hus och nästa rum är köket. Så idag drog det igång ordentligt. 

En tur till Ikea blev det, jag följde inte med. Hade jobb idag. Det är inte det lättaste att handla kök men  med hjälp fick dom till en lämplig lista. De plockade i varorna i vagnarna och ställde sig i kö. Målet var att komma över 10 000 för man får tillbaka 1000 då. 


Väl i kassan visade det sig att dom hade fått för lite varor. Även om det stämde på listan så vart det billigare i kassan. Så pappa gick med bestämda steg (det finns verkligen ingen annan hastighet på den karln) Plockade i lite luckor (skulle köpas men inte vid denna tidpunkten).


Kön blir längre.

Efter några omräkningar, kassörskan missade ibland något paket så kom dom fram till att det saknades 80 kronor. Vad ska jag köpa nu då pustar pappa. En dam  bak i kön sa snabbt. "Ta bilar" Ikea hade tydligen ett finfint erbjudande på bilar. Nä, pappa går iväg igen och suger tag i bästa och närmaste vara - glas. Två paket glas hm vad tänkte han? Vi behöver inte glas.... bilar hade blivit bättre.... och godare


Å det hade varit så kul att tittat på. Och den stackars kön bakom blev riktigt lång. 


Imorgon ska jag beställa tapet. Panelen är beställd i dom rätta längderna. Kyl och frys inhandlade jag i måndags. Jag har länge önskat mig med kolsyra eller ismaskin. Men dom är ruskigt dyra men nu hade dom 50% på ett paket så jag kunde ju inte bara låta bli att inhandla detta.


Nu ska pappa iväg och köpa tårta. Ja alla tillfällen att äta tårta är bra tillfällen. Grattis till den lilla sessan :) 

  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
   
1
2
3
4
5
6
7 8
9
10 11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22 23 24
25
26
27
28
29
<<< Februari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards