Alla inlägg den 9 november 2011

Av ko-liza - 9 november 2011 19:47

  Solsken idag så det har varit riktigt trevligt att ta tag i saker utomhus. Gick även en längre runda med vovvarna. Snart är minusgraderna och snön här och då vill dom inte alls ut frivilligt.

Idag har jag även varit på en av våra begravningsbyråer i Grums. Det är rätt deppigt att tänka på – vi har två stycken… Grums är inte så stort. Men det kanske dör folk oftare här?? Vad vet jag!


Jag var där för att betala in lite pengar till alzheimerfonden. Min pappas moster har dött och på fredag är det begravning. Kommer inte ihåg henne så väl. Något som är lite synd för jag spenderade tydligen några veckor hos henne en sommar och så hälsade hon på oss någon gång då och då. Har ju inte världens bästa minne när det gäller människor.


När jag stod där på begravningsbyrån kunde jag inte låta bli att snegla in i rummet bredvid. Där fanns bilder uppsatta på väggen och visade olika modeller på kistor. Något som slog mig lite var att jag har inte valt någon sådan. Hur ska min se ut, ska den vara svart, röd eller kan man få en i rosa tänkte jag snabbt. Nu kanske jag är lite väl ung för att tänka i dom banorna men alla vi ska ju dö så det kanske bäst att tänka ut det innan man är just död. Sedan kommer jag antagligen ändra mig 231 gånger innan jag hinner att dö. Fast man vet ju inte som oftast när man ska dö. Det är det som är lite knepigt. För några månader sedan hörde jag på radio att det tydligen fanns kurser om hur man bygger sin egen kista. Första tanken var att det vore kul men jag ändrade genast tanken till intressant. Även om nu intressant i min hjärna oftast inte är något bra. Min syster nämner alltid min matlagning med just ordet intressant. Man kan ju inte gå runt med att tycka det är kul att göra likkistor, eller?


Nåväl det är nog sådant man får tänka på när man blir liiiiiite äldre. Nu ska jag skriva ut lite fakturor, slänga i dom i kuvert och sedan på med frimärken. Gillar sådana med klister på dem man måste slicka på smakar pyton.

Det var nog allt för mig denna gång.


Denna kväll är perfekt för att kura in sig i soffan med filtar och tofflor på. En mugg varm choklad och titta på film.

Kram!

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8 9
10
11 12 13
14 15
16
17 18
19
20
21
22
23
24
25 26
27
28 29 30
<<<
November 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards