Alla inlägg den 27 mars 2012

Av ko-liza - 27 mars 2012 09:27

Tänkte se filmen och innan den så läste jag boken. Är lite mer än hälften in i andra delen nu. Man kan kort sammanfatta första boken med tre ord. Mat, mat och mat. Räknas inte, mat tre gånger är samma ord! Kanske beror på titeln?  Nästan på var sida så står det om mat eller hunger. Jag läste Fem-böckerna när jag var liten och det var med mycket mat där med och i längden kan det bli tradigt.

De fattiga äter inget alls eller väldigt lite och dom rika äter mer än mycket. Skillnaden är stor. Ja, man fattar. Livet är orättvis i den världen eller tiden kanske man ska skriva. Sedan när var livet rättvist?


Att boken ska vara helt fantastisk kan jag inte hålla med om. Den är lättläst och spännande på sina håll men det är inget som får mitt liv att förändras. Nu kanske det blir bättre men då kommer jag meddela det i en annan blogg.

Sedan hjälper inte min hjärna till heller. När jag läser en bok vill jag gärna ha ansikten till personerna och lättast är att ta dom från filmkaraktärer. Så Katniss ser ut som Susan från Narnia och Peeta ser ut som Dudley från Harry fast inte fet.


Den är läsvärd men om filmen är bra nog så spar man några timmar. Få se när jag sticker in till bion. Innan tänkte jag läsa ut andra delen och kanske tredje med. Beror lite på när jag har tid att åka in till stan.  

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9 10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards