Alla inlägg den 3 december 2011

Av ko-liza - 3 december 2011 23:33

Jag har verkligen inte gjort något vettigt idag. Regn och urtrist. Tittat på Män som hatar kvinnor. Dragit mig länge för den, svårt med svenska filmer men den var rätt okej. Största problemet med svenska filmer är ljudet. Hur svårt kan det vara? Man får sitta med fjärrkontrollen i högsta hugg om man ska titta på en svensk film. Har man för lågt så hör man inte vad dom säger och när man har den ljudnivån för att höra vad dom säger blir man snart döv på kuppen när något händer i filmen för DÅ sätter man igång värsta orkestern. Jag fattar inte. Varför? Jo, jag fattar orkestergrejjen. Det ska låta när saker händer men varför kan man inte höra vad som sägs i filmen.

Helt ärligt så har jag funderat på att ha textat. Men som sagt jag ser inte på svenska filmer de bruka fetsuga. Denna var okej. Något som är riktigt trist är att exakt alla knopar skulle knytas upp och inte lämna en enda lös ände. Filmen blir för lång. Filmer får gärna vara långa men man ska inte märka det när man ser dom. Så nu ska man väl se dom andra oxå!


Isa och Bonnie höglöper så bara det irriterar. Enda som är bra med det är att man behöver bara gå två meter från trappen så har dom kissat omlott 20 gånger.

Mina små ärthjärnor!


Nu ska jag sova  

  

Av ko-liza - 3 december 2011 00:17

Idag eh igår så har det hänt lite saker. Inga märkvärdiga saker som kommer att ändra något i detta universum men små saker som betyder något för mig i min värld.


Vi börjar med dom dåliga. Eller mindre bra om man vill vara mindre dramatisk.

Var bjuden till Stockholm denna lördag och det blir inte så. Pappa är sjuk och kan inte ta hand om djuren medans jag är borta. Så jag stannar hemma och tar hand om både honom och alla djuren. hm tre hästar med, får se hur det går....det är verkligen läskiga djur.


Det blev visst kallt och snabbt gick det med. Får skylla mig själv nu när jag önskade mig det. Det jag inte önskade mig var att skruven till kraftfodret skulle ge sig. 75% av djuren hann jag ge innan den skruttade ihop. Så sorgsna dom kvarvarande blev..... de fick lite extra ensilage men det var inte alls populärt. Dumma djurplågare tänkte dom när jag gick förbi. 


Dom braiga sakerna.

Gunilla kom förbi med 10 st sexxade Lavanguard. Tummen upp!

Min bil (vår bil) är hemma igen. Ska tillbaka när han har kört 100 mil för en extra koll. 

Sasha har gått tre veckor efter sem och inte visat något....vågar inte ens skriva det.....


Hade en kul jersey som skrek och skrek. Hon var en av dom som fick kraftfoder. Kollade vatten och mat hade hon. När jag gick på gången bakom henne. Sa hon bara "Ta mig" Då kan man inte säga nej. hehe (fy vad snuskigt det blev...) Sexxad Q Impuls blev det. Jag gillar kvigor som visar vad dom vill :)


Grattis till Leif och Gunilla för 512 Annie som blev VG89

 

Här som 2.a kalvare    Igniter x ABL Holstein x Orbison   

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards