Alla inlägg den 10 december 2011

Av ko-liza - 10 december 2011 16:51

Idag har jag lagt golv, det var rätt kul. Snabbt och snyggt blev det med. Gästrummet snart klart...fattas lite möbler...bara...hm...lite list med ska upp. Lätt fixat.


Skönt när det börjar likna något.  


Nu ska jag ut till djuren!

Av ko-liza - 10 december 2011 09:44

Mest för att jag har tidsbrist för att sitta här. För mycket har hänt, det har verkligen gjort det.


Målarna är snart klara de ska göra det sista på måndag. Det blir verkligen bra. Denna helg ska två rum få nya golv. Sedan är det dags att möblera. Blir nog rätt skönt när allt kommer på plats för nu är dom i rum som inte ska fixas överfulla med grejjor och möbler. Så det är lite knepigt att komma runt allt. Men snart, snart är allt klart. Då är det bara att börja städa och göra julgodis. En ny spis och ugn är fixad med kommer på tisdag. Skönt att ha plattor som fungerar som de ska och en ugn man kan stänga luckan på. Den vi har nu måste man ställa en stol framför för att hålla den stängd.  

Hämtat min hemmabio så många paket, dom står i köket nu hm det är trångt i vårt lilla hus på 280 kvadrat. Min nya dator har anlänt med och nya spel får bli min julklapp till mig själv   


Jag har börjat jobba. Helt frivilligt. Skulle inte jobba på ett år men det är ändrat. Två gårdar just nu jobbar inte heltid så jag har tid att ta hand om hotellet och mig själv. En lösdrift med grop och 200 kor den andra har 30 kor och uppbundet. Hjärnan känns lite som mos med allt nytt men det går. Andra mjölkningen i gropen blev lite misslyckad. Frontgrinden på ena sidan hade inte låst sig så den raden smet ut omjölkade....lite panik där. Dom försvann snabbt ut till de mjölkade och det var inte så lätt att finna dom bland alla andra...men det gick. Tog tid men alla blev mjölkade. Nu tittar jag en extra gång så grindarna låser sig. Vill inte göra om den tabben. På den gården knatar även en grupp med mina djur. Eller mina ex-kor får man kanske säga, de är ju sålda. Så snälla och duktiga dom är i lösdriften. Jag är imponerad. Mjölkar gör dom med mer än vad dom gjorde här och det är ju bra. Fullfoder är bra! Två jerseys köpte dom med och dom går i par och gör vad jerseys gör bäst. Håller koll! Sötisar.


Det var allt jag kom på just nu...säkert något jag glömt. En klantig sak till, glömde mobilen på jobbet igår....nu är det tur att jag kan leva utan telefon tills på måndag :)  


Ha en fin helg nu. Snart är det jul och det ska bli så roligt. Växa upp kommer jag aldrig göra!!!!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards