Direktlänk till inlägg 31 december 2011

Snart nytt år!

Av ko-liza - 31 december 2011 10:40

Till mitt jobb så brukar jag lyssna på radio. Har aldrig tyckt bara en kanal räckt så jag brukar flippa runt lite bland kanalerna. Jag har knapparna på ratten så jag blir inte farligare i trafiken än jag brukar vara. 


Igår lyssnade jag på Christer eller är det Krister det stavas? Det brukar jag alltid lyssna på när jag kan dock inte om Kitty är med. Lyssnare fick höra av sig med saker som hade hänt under detta året som troligtvis inte skulle hända 2012. 

Jag kan med enkelhet säga att det jag gjorde under detta året kommer jag aldrig göra om. Aldrig ska man aldrig säga men jag är vääääldigt säker. 


Som de flesta av mina läsare vet så har jag varit mjölkbonde till augusti detta året. Då åkte alla mina älskade kor iväg till nya ägare. Det var verkligen tufft. Det har hjälp väldigt mycket att få rapporter lite då och då hur bra korna mår och hur duktiga dom är. Det värmer väldigt mycket. Det är inget beslut som jag ångrar. 70 kor på en man uppbundet är verkligen tufft. Speciellt om lagårn är skruttigt och även den som jobbar där. 



Den största skillnaden är troligtvis att jag har gått upp enormt i vikt. Något jag har tänkt göra något åt imorgon eller börja med iallafall.

Den andra hur bra jag mår. Jag har inte skrivit detta förut men både jag och min syster har under de senaste åren haft väldigt mycket näsblod. Det kunde vara nästan varje dag och som värst flera gånger per dag. Verkligen störande att få det om man ska försöka få med all mjölk med en mjölkbil som kommer direkt efter mjölkning. Då var det bara att stoppa upp så mycket bomull, röra sig försiktigt och mjölka på. CSI hade haft fullt upp om de skulle ta sig an gården. Det fanns bloddroppar nästan i alla hörn. 

Det tog en vecka efter korna försvann från gården och det slutade helt. Det känns riktigt bra att slippa den skiten kan jag säga.  

Jag sover väldigt bra nu. Drömmarna har kommit tillbaka. Förr kunde det gå månader innan jag kunde minnas drömmar. Nu minns jag nästan varje natts dröm utan några problem. Mina drömmar håller jag för mig själv. De är verkligen konstiga.

Jag vaknar utvilad och min kropp gör inte så ont längre. (även de mornar jag måste upp fem)



Kan göra en lång lista med saker som är bättre men för att korta ner. Jag mår väldigt bra just nu.


Hoppas ni alla får en fin nyårshelg.

Stor KRAM!   

 
 
Ingen bild

Pippi

31 december 2011 12:06

allergi kanske?
Men skönt att ni mår bättre nu!
Gott nytt 2012!
Kram från mig och grishunden

ko-liza

31 december 2011 15:24

Tror det var trötthet. Stallet är fullt av kvigor nu och jag känner inget av det just nu.

Gott nytt år till dig med :)

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ko-liza - 7 juli 2012 16:09


Alla kalvningar för detta året är avklarade och det bästa är att alla blev kvigor. Då var det bara en ko som var sem med sexxat.  Sista kalven trodde jag med stor säkerthet att det skulle bli en tjur. 402 gick över rätt många dagar och Tee Off som ...

Av ko-liza - 30 juni 2012 18:05


Jag får alltid en känsla av skuld när jag ser på Toy Story-filmerna. Tänk vad mina leksaker stått ut med genom tiden. Många vet jag inte ens vart dom är men jag antar dom är slängda. Idag såg jag film tre. Som folk säger så är den väldigt bra även ...

Av ko-liza - 19 juni 2012 10:55

Hur många behöver man igentligen? I mitt fall fyra stycken. Ett par på varje arbetsplats. Helt plötsligt fylldes mina dagar med jobb ute. Jag får försöka stå på mig när det gäller helgerna. Vill gärna ha dom för mig själv var inte längsedan alla daga...

Av ko-liza - 12 juni 2012 09:03


Jag har ett tag försökt tagit fram en lista på varför eller varför inte man ska ha mjölkkor. Någon dag i veckan blir jag väldigt sugen att ha mjölkkor men så kommer dagar som igår och idag. Det är lite upp och ner beroende hur bra det går. Igårkväll ...

Av ko-liza - 10 juni 2012 20:45


Det har regnat och solen har visat sig mellan skurarna. Det har varit en trevlig söndag med inte mycket gjort. Min favorit då!   Djuren som är ute försöker slå rekord i hur många som kan brunsta samma dag. Idag var dom uppe i 4 så det tog ett bra...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
      1
2
3
4
5
6
7
8
9
10 11
12 13 14 15 16
17
18
19
20 21
22
23
24
25
26
27
28
29 30 31
<<< December 2011 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards