Alla inlägg den 15 januari 2012

Av ko-liza - 15 januari 2012 19:27

Söndag och jag känner mig grymt slö. Jobbat idag, röda kor. Gått rätt bra, det är lätt och man behöver inte jobba ihjäl sig. Stod en enorm (för att vara röd) Jerome ko och skulle kalva tyckte hon. Läckte mjölk och vankade av och an i båset. Senorna var helt slappa och det såg ut att vara på G redan när jag började morgonmjölket. Inget hände och jag var rätt säker på en kalv när andra passet började. Men nej ingen kalv. Faktiskt lite glad över det. Japp, jag är lat he he. Nej jag hade inte låtit ko och kalv bara vara om det hade kommit en kalv. Skulle jag aldrig göra. Men nu kom det ingen kalv denna söndag och jag var glad över det. Punkt!


Känner inte alls för att flytta djur imorgon men kommer bli väldigt gött när det är klart. Får gädjas av att få hem min ko :) Lilla gumman då. 

Imorgon kommer målarna ska tapetsera finhallen. Mamma valde tapet, urk på dom (tapeterna) men det är inte bara jag som bor i huset... Tur att det är en hall och efter en stund så kommer det vara väldigt, väldigt, väldigt ja väldigt mycket jackor, mössor, skor, halsdukar, stövlar ja allt som hör en hall till så den kommer inte att synas. Golvet och taket kommer bli snyggt så jag får slå ner blicken eller gå som en högfärdig med näsan i väret. 


För att bli på lite bättre humör ska jag slå ihjäl några timmar med Tekken

Go´natt



Senast sedda film: Julie & Julia Sevärd, väldigt söt


Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards