Alla inlägg den 16 januari 2012

Av ko-liza - 16 januari 2012 22:00

Japp efter noga studerande och många timmars forskning har jag nu kommit fram till att djuren inte gillar radio i mjölkgropen. Det går mycket snabbare och inte mycket skit alls utan radio. Antal avsparkningar har minskat extremt. Eller så har jag bara haft tur tre mjölkningar.... 


Det enda det inte hjälper på är dom "vita" och "svarta benen kor" Dom "vita" är Etlar-döttrar jag säger bara blä usch fy urk. Hatar Lukas-söner. Dom är inge snälla, fula framjuver, lynniga och allmänt störiga. "svarta benen kor" är korsningar och har korsnings färg. Svarta ben med eller utan vita prickar. Oftast är det srb ett eller flera steg bak i stammen. Srb gillar jag inte alls och korsningar inte det heller. Men alla andra kor är snälla :) Så jag ska fortsätta mjölka utan radio. 


Nog om det. Idag har vi flytta djur. Några har kommit hem, några bekanta och några nya. Sedan har fyra kvigor fått åka hem igen och två kor har fått nytt hem. Min Titanic har skit i ena spenen så hon får stanna hemma. Ska försöka köra med salva och urmjölkningar. Hoppas bara hon inte sätter igång att mjölka :( Ska kalva i mars.  


Här är hon på bild, den gör verkligen inte henne rättvisa. Hon är mycket snyggare i verkligheten. Ja hon har en mils

långa spenar.... Windbrook borde bli en bra parning.... 


 


Imorgon är ja ledig :) Ett möte i kil annars ska jag slappa och ta hand om hotellet. Ha en fin kväll!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards