Alla inlägg den 29 januari 2012

Av ko-liza - 29 januari 2012 13:27

Nej, jag har inte bloggtorka...inte då..... lite som en mindre öken här skulle jag tro. 


Inte hänt mycket och inget annat kul att skriva om heller. Hade dr.undersökning igår alla 11 var dräktiga. Hade en som var osäker men kollar henne nästa vecka igen. 

Soliden tog slut, helt otroligt. Trodde den aldrig skulle ta slut. Augusti kom det sista lasset och nu i jul trillade den sista pelletsen ner i hinken. Fick hem Galant, oj vilken skillnad på foder och foder. Nu vet jag att Solid inte ska till ungdjur men jag tänkte inte slänga flera ton bara för att. Galant är mycket äckligare och drygare. Djuren ska bara ha ett kg om dagen så det är lätt att ge och går fort. Hink och "spade" fungerar väldigt bra. Skulle sätta igång kära Kotte men orka. Han ska stå på laddning och då står han mest ivägen. Djuren blir mer tama om man ger för hand med.


Nu till det roliga med nya fodret. Fick beröm för att kvigorna var så blanka. Inte märkt skillnanden innan själv. Men det stämmer. Fick hem lössalt och mineraler. Mineralerna luktar nästan som godis så man blir lite sugen på att prova. Fast det brukar smaka sten och grus så jag håller mig till att lukta på det.


Är det någon som minns ett mineralfoder som luktade lakrits? Många år sedan, var liten minns jag och det luktade så gott. Smakade inte gott, bara så ni vet. 


Nä, nu ska jag återgå till min bok eller syrrans. The Hobbit, ska läsa klart boken innan första delen kommer till bio är tänkt. Bara kommit några sidor, gillar språket även om det inte är mitt eget. Konstigt igentligen för några år sedan kunde jag inte läsa engelska. Halvsanning om det handlade om kor så gick det jättebra men annat gick inte alls. Men nu, inga problem. Så skulle det vara i skolan då hade det nog gått bättre. 

Tror det har hjälp att spela och titta mycket på tv-serier. Så det är inte alls så illa att lägga massor av timmar om dygnet på när man lär sig något medans :) 


Tillbaka till Gandalf och Bilbo!

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards