Alla inlägg den 19 januari 2012

Av ko-liza - 19 januari 2012 21:17

Dagen har varit riktigt bra, inget har krånglat. Fick leta en redig stund efter en sak men jag fann den tillslut. 

Blir inte mycket skrivande idag, måste sova. Bilen ska till verkstan och kollas en extra gång. Hoppas allt är ok. 


Första avsnitten av Sveriges Värsta Bilförare kunde jag inte missa hur trött jag än var. Det är så roligt, alltid lika skönt att se folk som kör bil sämre än en själv. 

Hoppas jag inte får påhälsning inatt, då får syrran besök igen. 


Snart ledig helg, kommer bli skönt!  

Av ko-liza - 19 januari 2012 10:48

Vaknade med ett ryck inatt, kändes som att något/någon drog i håret. Intala mig själv att det var säkert jag själv som gjorde så i sömnen och somnade om. Vaknade igen av att det pillades lite i lakanet på andra på motsatt sida av där jag sov. Hörde lite möss som gick i väggen (helt normalt). Ha ha ha så kan man ju säga, men de har gångar i väggen så dom går faktiskt i väggen. Somnade om och vaknade igen. Helt klarvaken blev jag och fick sådan lust att tända lampan. Samma stund ljuset kom märkte jag en mus som hoppade över nattduksbordet.


Det tog inte många sekunder att komma upp ur sängen, drog till mig en kudde och gick med snabba steg mot min systers rum. Tur att vi slängde ut alla 90 sängar....


Jag har hela mitt liv varit rädd för möss och råttor. Ja inte så typiskt rädd där jag ställer mig på en stol och illvrålar. Jodå jag skriker men jag tar närmast lämpliga sak och tänker "DÖDA, DÖDA" Oftast så träffar man inte men när man gör det känns det väldigt bra. Nu ska jag vara ärlig och säga att jag aldrig stött på en levande vild råtta, är rätt säker på att jag skulle springa. Men möss dom går inte så säkra.


Den som hälsade på i min säng har aldrig mött en vaken Lisa..... Nu ska jag röjja mitt rum och sätta ut fällor. Hm vart ska jag sätta dom så inte Bonnie hittar dom.... 

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards