Direktlänk till inlägg 13 januari 2012

Att vara avbytare är lite som att vara med i "Vem vill bli miljonär"

Av ko-liza - 13 januari 2012 09:03

Eller Postkodsmiljonären som det numera heter. Har faktiskt stött på programledaren Rickard S på Stora Stockholm. Ett Blått band i ena handen och en lagotto i den andra. Med en mycket förvånad blick. Ja vi har nog alla varit där eller nästan. Nybörjare, sådant som händer. Bara att träna vidare eller skaffa en snyggare hund.


Nu till inlägget Har nu under några veckor jobbat som avbytare. Jag gillar det, det gör jag verkligen. Dels är bönderna rätt nöjda med mig tydligen. Svårt att få beröm när man jobbar själv. Man kan klappa sig själv på huvudet och säga "Duktig av dig Lisa" Inte samma sak. Verkligen inte. Mest för jag bara sa så till mig själv när jag gjort något riktigt klantigt. Och jag är rätt bra på det. Vad kan hända? Allt jag gör har jag gjort i massor av år, olika rutiner men i princip samma saker. 

Tillbaka igen, Nu menar jag inte att man varje arbetsdag kan vinna en miljon. Då hade ju avbytare ställt sig i kö hos bönderna. Det är heller inte speciellt nervöst eller man behöver inte vara speciellt allmänbildad för att klara av jobbet. Nä det är inte det jag tänker på som är likheterna.


Det är mer  vadvardetnumangjordehär?-ställena Man står en stund och tänker, försöker sortera minnen och få någon klarhet i vad som skulle göras och hur.

50-50 är en fantastisk metod. Antigen fungerar det eller så inte. Vilket håll skulle denna spak vara? Var det denna knappen? Här fungerar den metoden utmärkt.

Ring en vän Japp, pappa är väldigt bra att ringa om man står och inte vet vad man ska göra. Det löser sig. Pappa är bäst.

Fråga publiken har jag aldrig behövt göra, än. Det kommer säkert. Jag får knacka på hos några grannar, ställa frågan och de som svarar mest troligt får jag väl lita på.


Nu ska jag skutta ut och flytta på ett elaggregat!  



 

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ko-liza - 7 juli 2012 16:09


Alla kalvningar för detta året är avklarade och det bästa är att alla blev kvigor. Då var det bara en ko som var sem med sexxat.  Sista kalven trodde jag med stor säkerthet att det skulle bli en tjur. 402 gick över rätt många dagar och Tee Off som ...

Av ko-liza - 30 juni 2012 18:05


Jag får alltid en känsla av skuld när jag ser på Toy Story-filmerna. Tänk vad mina leksaker stått ut med genom tiden. Många vet jag inte ens vart dom är men jag antar dom är slängda. Idag såg jag film tre. Som folk säger så är den väldigt bra även ...

Av ko-liza - 19 juni 2012 10:55

Hur många behöver man igentligen? I mitt fall fyra stycken. Ett par på varje arbetsplats. Helt plötsligt fylldes mina dagar med jobb ute. Jag får försöka stå på mig när det gäller helgerna. Vill gärna ha dom för mig själv var inte längsedan alla daga...

Av ko-liza - 12 juni 2012 09:03


Jag har ett tag försökt tagit fram en lista på varför eller varför inte man ska ha mjölkkor. Någon dag i veckan blir jag väldigt sugen att ha mjölkkor men så kommer dagar som igår och idag. Det är lite upp och ner beroende hur bra det går. Igårkväll ...

Av ko-liza - 10 juni 2012 20:45


Det har regnat och solen har visat sig mellan skurarna. Det har varit en trevlig söndag med inte mycket gjort. Min favorit då!   Djuren som är ute försöker slå rekord i hur många som kan brunsta samma dag. Idag var dom uppe i 4 så det tog ett bra...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards