Direktlänk till inlägg 19 januari 2012

Verkligen inte okej

Av ko-liza - 19 januari 2012 10:48

Vaknade med ett ryck inatt, kändes som att något/någon drog i håret. Intala mig själv att det var säkert jag själv som gjorde så i sömnen och somnade om. Vaknade igen av att det pillades lite i lakanet på andra på motsatt sida av där jag sov. Hörde lite möss som gick i väggen (helt normalt). Ha ha ha så kan man ju säga, men de har gångar i väggen så dom går faktiskt i väggen. Somnade om och vaknade igen. Helt klarvaken blev jag och fick sådan lust att tända lampan. Samma stund ljuset kom märkte jag en mus som hoppade över nattduksbordet.


Det tog inte många sekunder att komma upp ur sängen, drog till mig en kudde och gick med snabba steg mot min systers rum. Tur att vi slängde ut alla 90 sängar....


Jag har hela mitt liv varit rädd för möss och råttor. Ja inte så typiskt rädd där jag ställer mig på en stol och illvrålar. Jodå jag skriker men jag tar närmast lämpliga sak och tänker "DÖDA, DÖDA" Oftast så träffar man inte men när man gör det känns det väldigt bra. Nu ska jag vara ärlig och säga att jag aldrig stött på en levande vild råtta, är rätt säker på att jag skulle springa. Men möss dom går inte så säkra.


Den som hälsade på i min säng har aldrig mött en vaken Lisa..... Nu ska jag röjja mitt rum och sätta ut fällor. Hm vart ska jag sätta dom så inte Bonnie hittar dom.... 

 
 
Carola

Carola

19 januari 2012 13:42

Vilket uppvaknande!.....möss och råttor ska vara där dom hör hemma...i skogen! Fy för att ha dom inne! :(....Lycka till med jakten ;)

http://www.nogg.se/kobonde

 
Ingen bild

setter

19 januari 2012 16:03

Jag vaknade en gång då en mus satt på mitt bröst och sniffade och glodde mot mitt ansikte. Det var ingen rolig upplevelse.... Det var inte i huset jag bor i nu utan ett annat. Där hade de också gångar i väggarna men jag lärde mig att sätta ut fällor på hösten och när jag hade fångat 3-4 stycken så var det oftast lugnt hela vintern sedan

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av ko-liza - 7 juli 2012 16:09


Alla kalvningar för detta året är avklarade och det bästa är att alla blev kvigor. Då var det bara en ko som var sem med sexxat.  Sista kalven trodde jag med stor säkerthet att det skulle bli en tjur. 402 gick över rätt många dagar och Tee Off som ...

Av ko-liza - 30 juni 2012 18:05


Jag får alltid en känsla av skuld när jag ser på Toy Story-filmerna. Tänk vad mina leksaker stått ut med genom tiden. Många vet jag inte ens vart dom är men jag antar dom är slängda. Idag såg jag film tre. Som folk säger så är den väldigt bra även ...

Av ko-liza - 19 juni 2012 10:55

Hur många behöver man igentligen? I mitt fall fyra stycken. Ett par på varje arbetsplats. Helt plötsligt fylldes mina dagar med jobb ute. Jag får försöka stå på mig när det gäller helgerna. Vill gärna ha dom för mig själv var inte längsedan alla daga...

Av ko-liza - 12 juni 2012 09:03


Jag har ett tag försökt tagit fram en lista på varför eller varför inte man ska ha mjölkkor. Någon dag i veckan blir jag väldigt sugen att ha mjölkkor men så kommer dagar som igår och idag. Det är lite upp och ner beroende hur bra det går. Igårkväll ...

Av ko-liza - 10 juni 2012 20:45


Det har regnat och solen har visat sig mellan skurarna. Det har varit en trevlig söndag med inte mycket gjort. Min favorit då!   Djuren som är ute försöker slå rekord i hur många som kan brunsta samma dag. Idag var dom uppe i 4 så det tog ett bra...

Presentation

Fråga mig

3 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3 4 5 6 7
8
9
10
11 12 13 14 15
16 17 18 19 20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Januari 2012 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Gästbok


Ovido - Quiz & Flashcards